Здоров'я та безпека
Складові соціальної і здоров’язбережувальної компетентності
Важливими складовими здоров’язбережної компетентності є сприятливі для здоров’я спеціальні та психосоціальні компетенції (життєві навички).
До психосоціальних компетенцій (життєвих навичок) належать: позитивна самооцінка, самоконтроль, керування стресами, мотивація успіху і гартування волі, аналіз проблем і прийняття зважених рішень, критичне і творче мислення, ефективне спілкування, співчуття, розв’язання конфліктів, протистояння негативним соціальним впливам тощо.
До спеціальних компетенцій належать: санітарно-гігієнічні навички, раціональне харчування, рухова активність, загартування, організація режиму праці та відпочинку, надання першої допомоги тощо.
Навички, що сприяють фізичному здоров’ю
Навички раціонального харчування:
дотримання режиму харчування;
уміння складати харчовий раціон з урахуванням реальних можливостей, потреб та користі;
уміння визначати і зберігати високу якість харчових продуктів.
Навички рухової активності:
виконання ранкової зарядки;
регулярні заняття фізичною культурою, рухові ігри, фізична праця.
Санітарно-гігієнічні навички:
навички особистої гігієни;
уміння виконувати гігієнічні процедури (доглядати за шкірою, зубами, волоссям тощо).
Режим праці та відпочинку:
уміння чергувати розумову та фізичну активність;
уміння знаходити час для регулярного харчування й повноцінного відпочинку.
Корисні ресурси щодо здоров'я та безпеки
Булінг і безпека дітей в інтернеті. Що робити вчителям і батькам
УРОКИ ПРО БЕЗПЕКУ ПІД ЧАС ВІЙНИ ДЛЯ УЧНІВ 1-11 КЛАСІВ ВІД ОСВІТНЬОГО ПРОЄКТУ #STOP_SEXТИНГ